Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Τα είπε...ο Βράνιες

Ο Γιούριτσα Βράνιες γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα την λογική του ομοσπονδιακού τεχνικού της Κροατίας, Σλάβεν Μπίλιτς, εν όψει του αποψινού παιχνιδιού που έχει χαρακτήρα τελικού για την Εθνική μας στον δρόμο της απευθείας πρόκρισης στην τελική φάση του EURO 2012.

Εξάλλου μέχρι το 2007 ήταν μέλος του ήταν μέλος του με συνεχείς παρουσίες από το 1999 με αποτέλεσμα να αγωνιστεί στην τελική φάση δύο Μουντιάλ, το 2002 στα γήπεδα της Νοτίου Κορέας και το 2006 σε αυτά της Γερμανίας, αλλά και στον δρόμο της πρόκρισης στο EURO του 2004 στα γήπεδα της Πορτογαλίας που το κατέκτησε η Εθνική μας.

Μάλιστα ο Βράνιες στην τελευταία του χρονιά στην Εθνική Κροατίας είχε για συμπαίκτη του τον μέχρι σήμερα ομοσπονδιακό τεχνικό της αντιπάλου μας, Σλάβεν Μπίλιτς, οπότε είναι απόλυτα φυσιολογικό να γνωρίζει το πώς αντιμετωπίζει τέτοιου είδους παιχνίδια.

Έδειξε ωστόσο διαβασμένος και για το γεγονός ότι ο Φερνάντο Σάντος είναι αήττητος στον πάγκο της Εθνικής μετά από 15 συνεχόμενα παιχνίδια, φιλικά και επίσημα, ενώ συνέστησε προσοχή στον γνώριμό του από την κοινή τους παρουσία στην Μπουντεσλίγκα, Φάνη Γκέκα.

Πως όμως σχολιάζει την επικείμενη μάχη για την Κροατία με την Εθνική μας ο Βράνιες; «Θεωρώ πως ακόμη και ο βαθμός της ισοπαλίας θα είναι αρκετός για την Κροατία ώστε να έχει τον πρώτο λόγο για την πρώτη θέση του ομίλου και την απευθείας πρόκριση στο EURO. Γνωρίζω εξάλλου πολύ καλά τον Μπίλιτς και είμαι βέβαιος πως θα έχει προετοιμάσει ψυχολογικά όλους τους ποδοσφαιριστές του για να φθάσουνε στο θετικό αποτέλεσμα.

Η ισοπαλία εξάλλου θα επιτρέψει στην Κροατία να πάει στην τελευταία αγωνιστική διατηρώντας τον έναν βαθμό παραπάνω από την Ελλάδα και να έχει την τύχη της απευθείας πρόκρισης και όχι μέσω των μπαράζ στα πόδια της. Κι αυτό γιατί την Τρίτη το παιχνίδι με την Λετονία είναι στο Ζάγκρεμπ. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως το παιχνίδι θα είναι εύκολο».

Με τον Βράνιες να εξηγεί αμέσως μετά το γιατί λέγοντας: «Η Ελλάδα θα παίζει στην έδρα της και θα θέλει πάση θυσία την νίκη ώστε να αποκτήσει αυτή το προβάδισμα της απευθείας πρόκρισης. Από ότι διάβασα ο προπονητής της ο Φερνάντο Σάντος παραμένει αήττητος στον πάγκο της μετά από 15 παιχνίδια κάτι που μόνο τυχαίο δεν είναι και αξίζει σεβασμού με μένα να τον εκτιμώ παρακολουθώντας τον. Εξάλλου η Ελλάδα δεν είχε χάσει στο παιχνίδι του πρώτου γύρου μέσα στο Ζάγκρεμπ όπου είχε φέρει 0-0.

Ένα σκορ όμως που δεν θα της είναι και πάλι αρκετό σε αντίθεση όπως σου είπα για την Κροατία. Η Ελλάδα είμαι σίγουρος ότι παίζοντας προσεχτικά στην άμυνά της θα κυνηγήσει το γκολ γιατί πολύ απλά είναι αναγκασμένη να το κάνει. Παρόλα αυτά θεωρώ πως αν το παιχνίδι δεν λήξει και πάλι 0-0 δεν βλέπω να μπαίνουν περισσότερα από ένα γκολ αλλά μου είναι πολύ δύσκολο να μαντέψω αν το τελικό σκορ θα είναι σε αυτήν την περίπτωση 1-0 ή 0-1. Πάντως όπως και να έχει μιλάμε για ένα ντέρμπι όπου οι πιθανότητες νίκης είναι 50-50 με το 0-0 κάτι να μου λέει πως θα είναι το σκορ του ημιχρόνου».

Για την λογική του ομοσπονδιακού τεχνικού της Κροατίας, Σλάβεν Μπίλιτς, σχολίασε: «Όλα αυτά τα χρόνια στον πάγκο της Κροατίας γνωρίζει πολύ καλά πως πρέπει να αντιμετωπίζει τέτοιου είδους παιχνίδια. Με προσοχή στην άμυνα, έχω την αίσθηση πως θα περιμένει την Ελλάδα και θα κοιτάξει όπως θα στήσει την ομάδα του να εκμεταλλευτεί κάποιο λάθος της άμυνάς της».

Κι όσο για τους παίκτες κλειδιά της Κροατίας που θα πρέπει να προσέξει η Εθνική είπε: «Πρώτα από όλα τον Μόντριτς της Τότεναμ γύρω από τον οποίο περνάει όλο το παιχνίδι της Κροατίας. Επικίνδυνος είναι και ο Εντουάρντο που αγωνίζεται στην Σαχτάρ αλλά και ο Μάντζουκιτς της Βόλφσμπουργκ ενώ σημαντικές θεωρώ πως θα είναι οι απουσίες τόσο του Κλάσνιτς όσο και του Πέτριτς που είναι τραυματίες».

Ενώ για τον παίκτη που θεωρεί πως αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την Κροατία τόνισε: «Ο Σάντος μου έχει δώσει την εντύπωση ότι διαβάζει πολύ καλά το παιχνίδι του αντιπάλου του δίνοντας βάρος καταρχήν στην άμυνα χωρίς να αδιαφορεί στην επίθεση. Από εκεί και πέρα θεωρώ πως μόνο τυχαίο δεν είναι ότι κάλεσε και πάλι στην Εθνική τον Φάνη Γκέκα για αυτά τα δύο παιχνίδια.

Είμαι σίγουρος εξάλλου ότι πρόκειται να τον βάλει στην βασική ενδεκάδα και θα χρειαστεί ιδιαίτερη προσοχή. Τον γνωρίζω εξάλλου από την Μπουντεσλίγκα και δεν είναι να τον αφήνεις στιγμή μόνο του γιατί μπορεί να σου κάνει ακόμη και στην τελευταία φάση την ζημιά. Εξάλλου ο πολύς κόσμος μπορεί να μην το γνωρίζει αλλά η Β΄ κατηγορία της Γερμανίας όπου αγωνίζεται ο Γκέκας μετά τον υποβιβασμό της Άιντραχτ είναι πιο δύσκολη κατηγορία από την Μπουντεσλίγκα».

Πως όμως αντιμετωπίζει ο Βράνιες την επιστροφή του στην Εθνική Κροατίας: «Στο μυαλό μου δεν είναι πια η Εθνική Κροατίας. Εξάλλου ότι περισσότερο μπορούσα να πετύχω το πέτυχα με την φανέλα της και ειδικά με την παρουσία μου στην τελική φάση δύο Μουντιάλ. Το 2002 και το 2006 και όχι μόνο.

Για αυτό και στο μυαλό μου είναι την στιγμή αυτή μόνο ο Άρης και τίποτα άλλο που αποτελεί την νέα σελίδα στην καριέρα μου μετά τα δέκα χρόνια της παρουσίας μου στην Μπουντεσλίγκα και το πως θα μπορέσω να βοηθήσω την νέα μου ομάδα να πετύχει τους στόχους της. Ήδη έχω αρχίσει καθημερινά μέσα από τις προπονήσεις και τα φιλικά παιχνίδια να καλύπτω το χαμένο μου έδαφος και αναμένω το επίσημο ντεμπούτο μου».